poniedziałek, 31 października 2016

Wegańskie masło śmietankowe z Vitamixa

O ile brak kaszanki czy wątróbki w diecie wegańskiej mnie nie wzruszał to z sentymentem wzdychałam za smakiem prawdziwego razowego chleba z masłem . Takiego smaku , jaki pamiętam z dziecinstwa , sprzed ponad 30-stu kilku lat . Gdy Ojciec z kuchni pytał " Chcesz razowca z masłem ? " Ja zawsze chciałam :-)

I dokładnie ten smak osiągnęłam. Chleb razowy upieczony wspólnie z mężem  z mąki żytniej razowej ciężki i wilgotny plus wegańskie masło.


 100 ml mleka sojowego niesłodzonego zmiksować z łyżeczką  soku z cytryny

dodać :
100 -120 gram oleju kokosowego
kilka łyżek oliwy z oliwek
 szczypta kurkumy
płaska mała łyżeczka soli lub pół nmalnej łyżeczki

i ponownie dobrze zmiksować

W Vitamixie trwa to chwiklę , nie wiem ile w innych blenderach.

Ostudzić szybko ( zmrażalnik np )




2 komentarze:

  1. Hej Justynko... masełko wygląda doskonale, muszę wypróbować, mam ciągoty do masełka.
    Pozdrawiam Ciebie i męża pomocnego. Szczęściara jesteś!

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu :-) Miło Cię widzieć :-) Pozdrawiam cieplutko !

    OdpowiedzUsuń