wtorek, 7 czerwca 2011

Zakupy w Biedronce - Szejk szpinakowy , sałatka ze szpinakiem , racuchy truskawkowe

Dziś postanowiłam sobie zrobić witariański wtorek . Spróbujmy :)
W Biedronce kupiłam świeży szpinak - z lekką obawą , bo nigdy jeszcze nie jadłam go na surowo . Pierwsza próba z szejkiem :


Szejk bananowo- szpinakowy

Dość sporą garść szpinaku zmiksowałam z bananem , dodałam też trochę zielonej pietruszki.
Smak OK :))


Nie podejrzewałam nawet , że surowy szpinak jest tak smaczny i słodziutki o całe niebo lepszy od sałat wszelkiego rodzaju .Ale to  odkryłam dopiero przy robieniu sałatki .

Sałatka szpinak z pomidorem

Garść szpinaku , pomidor , sól , pieprz czerwony.
Dodałam tez kilka kropli oliwy - zrobiłam zdjęcie - dobra do sałatek,  też kupiona w Biedronce . Jest w kilku opcjach , kupiłam tę z oregano.


I pokażę jeszcze racuchy - nie są dzisiejsze bo nie są surowe ;) , właściwie już ich nie ma , a były przepyszne. Jedynym mankamentem jest to , że niesamowicie pryska tłuszcz podczas smażenia ( truskawki mają sporo wody ) .

Racuchy truskawkowe

Mąka pełnoziarnista , łyżka mąki z ciecierzycy , łyżeczka proszku do pieczenia , szczypta soli , 2-3 łyżeczki cukru trzcinowego , woda lub mleko sojowe , kilka pokrojonych truskawek . Wymieszać i smażyć.
Można dać pół na pół truskawki z jabłkami , można dać cynamon ( ja nie dawałam , bo pies nie lubi ) .





A to pies co nie lubi cynamonu ;)



Dziękuję :

- że mogę tu pisać
- że czasem ktoś to przeczyta
- za piękne chmury dające wytchnienie od palącego słońca
- za ocalenie wielu niezjedzonych zwierząt
- za odkrycie surowego szpinaku








 

2 komentarze:

  1. kochanie a u ciebie pysznosci niesamowite :))!!! I ile surowki ! Sciskam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewciu cudownie , że zajrzałaś :)
    Dzisiejszy dzień też planuję na surowo :)

    OdpowiedzUsuń