czwartek, 28 lipca 2011

Placki ziemniaczane inaczej :) bardzo chrupiące

Chyba nie znam nikogo , kto by powiedział  " Nie lubię placków ziemniaczanych " . Jest też wiele opcji samych placków , jak i dodatków z jakimi je zajadamy. Tarte na drobnej tarce , na grubej , z dodatkiem innych warzyw ( groszek , marchewka , cukinia ) , bywa , że z cukrem ....

A jak Wy zjadacie placki ?

Mój podstawowy przepis na placki to ziemniaki starte na grubych oczkach tarki , cebula na drobnych , mąka pełnoziarnista  , sól i pieprz .


Dzisiaj podam przepis na troszkę inne placki ziemniaczane . Bardzo chrupiące . 

3 średnie ziemniaki starte na grubych oczkach
puszka fasolki czerwonej
mąka 
sól , pieprz
łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki wymieszać i smażyć na złoto-brązowo.







Dziękuję za :



- słowa , które podnoszą


- lato , choć ono zimne
- powracającą nadzieję
- psią radość nie do opisania
- myśli , marzenia , duchową stronę mojego ja

2 komentarze:

  1. Cześć :). ja placki zazwyczaj jem takie standardowe, bez zbędnych dodatków. chociaż dawno ich nie jadłam, chyba wolę gotowane ziemniaki z warzywami.
    Przywędrowałam, żeby napisać o surowym "deserze", który ostatnio odkryłam (nazwałam go banany w polewie borówkowej :)). Jeśli lubisz połączenie bananów i borówek to zdecydowanie polecam. Dwa banany kroję w plasterki, wkładam do mojego ulubionego pucharka na lody. Borówki amerykańskie (nie pamiętam ile ich dałam) miksuję w blenderze z niewielką ilością wody, a następnie polewam plasterki bananów. Ot, cała filozofia ;). Można posypać płatkami migdałów (całość będzie fajnie wyglądała i będzie bardziej sycąca, choć jak dla mnie bez płatków jest wystarczająco sycące), co też miałam zrobić, ale zapomniałam. Deser nadaje się na chłodniejsze dni, zwłaszcza dla takich maniaków surowych lodów jak ja ;). Pewnie będę próbować też inne opcje (z mango i malinami jako polewą).
    Jakieś tam zdjęcia zrobiłam (ale fleszem, bo było bardzo ciemno) i nie wiem czy wyszły. Jeśli tak to wkleję w następnym komentarzu.

    Pozdrawiam serdecznie :)- pangea

    OdpowiedzUsuń
  2. Pangea witaj miło :))

    Dziękuję przepięknie za pomysł na surowy deser ,na pewno wykorzystam - i banany i borówki uwielbiam ( ostatnio robiłam w takiej właśnie konfiguracji lody raw - zdjęcie czeka aż przezwyciężę lenia i dodam kolejny wpis :)) . Mango z bananem jest pyszne i cudowny ma kolorek , śmiało próbuj :) . Czekam niecierpliwie na zdjęcia :) .
    Uściski <3 :)))

    OdpowiedzUsuń